کد خبر: ۲۱۷۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 18
این امر به سازمان بهزیستی مربوط نیست و ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارتخانه‌های بهداشت و کشور متولی این امر هستند. پرویز افشار، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز به خبرنگار ما می‌گوید: متولی این امر معاونت درمان وزارت بهداشت است
شفاآنلاین>سلامت> فرید براتی سده، معاون پیشگیری و درمان مرکز درمان سازمان بهزیستی کشور 12 آذر سال‌جاری با اشاره به افزایش حدود ۲ تا ۳ درصدی تماس‌ها با خط ملی اعتیاد درباره موضوعات مرتبط با مصرف «الکل» از بلاتکلیفی مراکز ترک الکل خبر داد و گفت: قرار شد طی یک دوره ۶ ماهه که الان یکی دو ماهی از آن گذشته گزارشی به کمیته درمان ارائه شود که نتیجه فعالیتشان چه بوده و بر اساس آن تصمیمی بگیرند که آیا درمان الکل به مراکز ترک اعتیاد منتقل شود یا در جای جداگانه‌ای فعال شود؟. هنوز هیچ نتیجه مشخصی اعلام نشده و این کار در حال انجام است.

به گزارش شفاآنلاین،  پس از گذشت 12 روز معاون پیشگیری(prevention) و درمان مرکز درمان سازمان بهزیستی می‌گوید: این امر به سازمان بهزیستی مربوط نیست و ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارتخانه‌های بهداشت و کشور متولی این امر هستند. پرویز افشار، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز به خبرنگار ما می‌گوید: متولی این امر معاونت درمان وزارت بهداشت است.

 مهدی شادنوش، رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت می‌گوید: 150 مرکز ترک اعتیاد موجود در سراسر کشور که سابقه فعالیت خوبی داشتند در این زمینه شناسایی شده‌اند که مسئولان فنی آنها در کلاس‌های آموزش ترک اعتیاد الکل شرکت کرده‌اند، زیرساخت‌های لازم نیز در حال آماده شدن است و در آینده‌ای نه چندان دور نام این مراکز اعلام خواهد شد. وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا تعداد این مراکز کم نیست اذعان می‌دارد: از هیچ چیز یک چیزی پدید می‌آید و مطالعات در این زمینه در حال انجام شدن است و با توجه به جدید بودن این امر تمام موارد در حال بررسی شدن است.

شادنوش درباره هزینه ترک اعتیاد به الکل می‌افزاید: تعرفه‌گذاری برعهده هیأت محترم دولت است و تعرفه‌ها در آنجا تصویب می‌شود، اما ما کار را با یک تعرفه موقت آغاز خواهیم کرد و مطالعات تکمیلی هم در حال بررسی است.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت می‌گوید: اعتیاد(Addiction) یک پدیده تک بعدی نیست و ناهنجاری اجتماعی محسوب می‌شود، بنابراین فعالیت در این زمینه از یک حوزه یا دو حوزه خارج است و تمام مراجع اجتماعی در این راستا مسئول هستند، اما وزارت بهداشت فارغ از اینکه ارگان‌های دیگر کار خود را انجام می‌دهند یا خیر در بحث درمانش ورود می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: